Minionej doby drogowcy zużyli w mieście 453 ton soli i 37 ton piasku
Justyna Góźdź z biura prasowego lubelskiego ratusza poinformowała, że nawierzchnia większości jezdni w mieście jest czarna, w niektórych miejscach może jeszcze zalegać błoto pośniegowe.
"Ruch w porannym szczycie oraz kursowanie komunikacji miejskiej odbywało się bez większych utrudnień" – przekazała.
"Miejskie działania koncentrują się teraz na kontynuowaniu odśnieżania chodników oraz realizacji zgłoszeń interwencyjnych od mieszkanek i mieszkańców na ulicach, które nie są objęte stałym zimowym utrzymaniem. Służby miejskie kontrolują sytuację w miejscach newralgicznych takich jak mosty, wiadukty oraz odcinki o dużych wzniesieniach" – wskazała Góźdź.
Jak podała, od wtorkowego poranka do środy rano drogowcy wysypali na ulicach Lublina 453 ton soli i 37 ton piasku.
W kulminacyjnym momencie w akcję zimowego utrzymania miasta zaangażowanych było 46 specjalistycznych pojazdów, w tym pługów i solarek. Wstępne koszty akcji zimowego utrzymania miasta w tym czasie wyniosły ponad 588 tys. zł, natomiast od początku sezonu to już blisko 935 tys. zł.
"Prace związane z zimowym utrzymaniem miasta, poza płużeniem i posypywaniem solą głównych ulic objętych I i II kategorią zimowego utrzymania, dotyczą przede wszystkim odśnieżania i posypywania piaskiem chodników, schodów oraz obiektów inżynierskich w stałym utrzymaniu" – poinformowała.
Akcja obejmuje również płużenie i posypywanie wydzielonych pasów ruchu, zatok autobusowych, przystankowych, skrzyżowań z ulicami o niższych kategoriach, a w dalszej kolejności - ulic objętych III kategorią zimowego utrzymania oraz ulic niezaliczonych do żadnej z kategorii.
"W pierwszej kolejności odśnieżane są główne ulice miasta, następnie pozostałe, według przypisanej kategorii. Tereny niebędące w stałym utrzymaniu są monitorowane i odśnieżane w zależności od potrzeb, czyli w tzw. trybie interwencyjnym, na zgłoszenie" – powiedziała Góźdź.
Wyjaśniła, że odśnieżanie interwencyjne jest realizowane po wcześniejszym udrożnieniu ulic i terenów objętych stałym utrzymaniem.(PAP)
Autor: Piotr Nowak
pin/ mark/